Τουρισμός 2021

Ενας ένας οι ευρωπαϊκοί tour operators την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια από το νησί.

Η αρχή έγινε με τους Φιλανδούς της Aurinkomatkat που έχει αφήσει δυό βδομάδες τον Σεπτέμβριο και σίγουρα θα τις αποσύρει κι αυτές. Από πίσω οι Σουηδοί τόσο της Airtours όσο και της Ving που μοιραζόταν μια πτήση της SAS από την Στοκχόλμη και έχουν καταργήσει ολόκληρο το πρόγραμμα. Οι Ολλανδοί της TUI που είχαν αφαιρέσει τον Μάϊο και τον Ιούνιο αφαίρεσαν τελικά ολόκληρο το πρόγραμμα μια που δεν βλέπω την Θάσο στους προορισμούς τους για φέτος.

Οι Βρετανοί της TUI αφαίρεσαν άλλη μια βδομάδα τον Ιούνιο και θεωρητικά αρχίζουν στις 23.6. Οι Γερμανοί τόσο της TUI όσο και της FTI φαίνεται να κρατούν τις πτήσεις τους με τους δεύτερους να χρησιμοποιούν τις εμπορικές πτήσεις και οι περισσότεροι που έρχονται είναι έλληνες της διασποράς. Οι Πολωνοί της ITAKA είναι οι μόνοι συνεπείς προς το παρόν και η πτήση από την Βαρσοβία άρχισε κανονικά μόλις ανοίξαμε.

Ετσι μείναμε με τους γείτονές μας που έχουν αρχίσει δειλά δειλά να κατεβαίνουν, κυρίως νεαρά ζευγάρια ρουμάνων ακόμα που δεν έχουν άλλες υποχρεώσεις και χαίρονται τις διακοπές τους νωρίς νωρίς. Παρακολουθώντας ορισμένα Forum βλέπει κανείς τους δισταγμούς, τις απορίες και τους προβληματισμούς τους για δύο κυρίως πράγματα, το ένα από τα οποία είναι το κόστος των μοριακών τέστ τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο ιδιαίτερα για τα παιδιά που δεν έχουν εμβολιασθεί. Το δεύτερο είναι τι θα γίνει σε περίπτωση θετικού μοριακού τέστ κατά την επιστροφή τους και το ενδεχόμενο να χρειαστεί να μπούν σε καραντίνα.

Εκείνοι που κατά κανόνα δεν ανησυχούν είναι τόσο οι εμβολιασμένοι όσο και όσοι ανέρρωσαν από κορωνοϊό με τους μεγαλύτερους να ανήκουν στην πρώτη κατηγορία και τους νεώτερους στην δεύτερη. Δυστυχώς τα ποσοστά των ενεργών και πλήρως εμβολιασμένων που θα ήθελαν να επισκεφτούν την χώρα μας δεν είναι πουθενά υψηλά.

Η κατάσταση της χώρας μας και της περιοχής μας, παρά το ότι βελτιώνεται συνεχώς, εξακολουθεί να απέχει αρκετά από το πράσινο και όσο θα αυξάνει ο αριθμός των επισκεπτών μας τόσο πιο δύσκολα θα πηγαίνουμε κατά κεί και τόσο δυσκολότερα θα παραμείνουμε εκεί ΑΝ πάμε ποτέ.

Αν ψάξει κανείς στο Booking θα παρατηρήσει ότι την μικρή ούτως ή άλλως πίτα της εναπομένουσας βαλκανικής αγοράς στο νησί διεκδικούν πολλές εκατοντάδες καταλυμάτων που κάνουν ότι μπορούν για να μείνουν ζωντανά, από μικρά σπίτια και δωμάτια μέχρι και μεγάλα ξενοδοχεία, ακόμα και πλοία!

Υπάρχει βέβαια και η ελληνική αγορά που βοήθησε πολύ το προηγούμενο καλοκαίρι αλλά συνήθως περιορίζεται το πολύ σε ένα μήνα γύρω στον δεκαπενταύγουστο όπου ακριβώς φαίνονται να κατευθύνονται μέχρι τώρα και οι περισσότερες κρατήσεις των βαλκάνιων γειτόνων μας.

Το προηγούμενο καλοκαίρι θυμάμαι ότι επικρατούσε ένας άνευ προηγουμένου ενθουσιασμός γιατί είχαμε ελάχιστα κρούσματα και σχεδόν καθόλου θανάτους την άνοιξη, ιδιαίτερα στα βαλκάνια γενικώς, αλλά φέτος όλοι περάσαμε ένα μαύρο χειμώνα που μας έκανε πολύ σκεπτικούς ως και απαισιόδοξους. Τώρα βέβαια έχουμε ένα πολύ σημαντικό όπλο που δεν είχαμε πέρυσι, τα εμβόλια. Δυστυχώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που δεν πιστεύουν σε αυτά και αρνούνται ή δυστυχώς φοβούνται (και δικαίως σε ορισμένες περιπτώσεις με τους χειρισμούς που έγιναν) να τα κάνουν για διάφορους λόγους, κάτι που δεν συμβαίνει μόνο εδώ αλλά παντού στον κόσμο. Λίγες μόνο χώρες κατάφεραν να εμβολιάσουν τον πληθυσμό τους σε υψηλό ποσοστό και απολαμβάνουν τα οφέλη, οι υπόλοιποι ακόμα σέρνονται. Το νησί σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία έχει εμβολιάσει με μια τουλάχιστον δόση κάπου το 53% του πληθυσμού του και μόνο ορισμένα από τα κυκλαδονήσια το ξεπερνούν. Η περιφερειακή ενότητα Καβάλας είναι κάτω από τον μέσο όρο της χώρας λίγο πάνω από το 30%.

Το καλοκαίρι του 2020 δεν ανοίξαμε για πολλούς και διάφορους λόγους, ο πιο σημαντικός από τους οποίους ήταν ο φόβος της προσωπικής ασθένειας αλλά κυρίως το γεγονός ότι στηριζόμαστε αποκλειστικά σε τουρισμό με πτήσεις τσάρτερ ο οποίος είχε κοπεί με το μαχαίρι. Φέτος είμαστε όλοι εμβολιασμένοι και δεν φοβόμαστε τόσο αλλά οι υπόλοιπες συνθήκες είναι οι ίδιες και ίσως χειρότερες. Ούτε πτήσεις τσάρτερ υπάρχουν ούτε και οι συνθήκες στην γειτονιά μας είναι οι καλύτερες. Θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο δυνατό και ελπίζουμε ότι η εμπειρία του άλλου είδους τουρισμού, του ατομικού και όχι του μαζικού, δεν θα είναι απογοητευτική αν και πολύ το φοβάμαι. Φυσικά τα υγειονομικά μέτρα προστασίας που σκοπεύουμε να τηρήσουμε όσο πιο σωστά μπορούμε κοστίζουν αρκετά αλλά θα δοκιμάσουμε την τύχη μας και ευχόμαστε και ελπίζουμε να μην είμαστε κακότυχοι.

Μακάρι να μπορούσαμε και φέτος να είμαστε έτσι αλλά δεν θα είμαστε.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η παιδική ζωή με την οικογένεια ΙΙ - Ο πατέρας μου

Η καπναποθήκη Meyer

Πρωτομαγιά στο Δασύλλιο με τον φακό του Δημητράκη Παπάνθιμου

Κόντρες...

Περί βάσεων και εισακτέων...

Στο στρατό...

Neapolis... η συνέχεια και το τέλος

Στην ουρά ....για 60 ευρώ

Το ραφείο