Φοιτητικές εκδρομές

Η πρώτη εκδρομή οργανώθηκε από το πανεπιστήμιο και ήταν στην Ολυμπία ενώ ήμασταν στο πρώτο ή δεύτερο έτος σπουδών από την οποία υπάρχει φωτογραφία. Τίποτα το ιδιαίτερο. Απλά ήταν η πρώτη φορά που επισκέφτηκα την Ολυμπία και οπωσδήποτε για μένα ήταν εντυπωσιακό θέαμα.

Η δεύτερη ήταν η μεγάλη εκδρομή το καλοκαίρι του 1973 και ήταν πρωτόγνωρη τουλάχιστον για μένα που δεν είχα βγεί από την χώρα μας.Ηταν υπό την υψηλή εποπτεία του τότε Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής στρατηγού παρακαλώ Αχιλλέα Τάγαρη που μας συνόδευε μη και παρεκτραπούμε, φύγαμε από την Πάτρα με πλοίο, διασχίσαμε την Ιταλία περνώντας φυσικά και από το Ρίμινι λόγω στρατηγού για την κατάθεση στεφάνου το οποίο τελικά ξεχάστηκε στην Πάτρα, και μέσω Βενετίας και Αυστρίας καταλήξαμε στο Μόναχο όπου επισκεφτήκαμε το Πολυτεχνείο. Στην συνέχεια καταλήξαμε στο Eidhoven στην Ολλανδία και επισκεφτήκαμε την Philips και βέβαια το Αμστερνταμ με τα αδιανόητα για μας ιδιαίτερα θεάματά του. Περάσαμε στην Αγγλία και μείναμε στο Λονδίνο όπου επισκεφτήκαμε και τα μουσεία του αλλά και κάποιο ενεργειακό σταθμό παραγωγής ενώ για μιά μέρα φθάσαμε μέχρι το Μάντσεστερ όπου σπούδασε ο καθηγητής μας Γλ. Γαλανός και μας ξενάγησε δεόντως. Στην επιστροφή από το Λονδίνο περάσαμε από το Παρίσι και θαυμάσαμε πολλά από αξιοθέατά του και μετά μέσω Ελβετίας γρήγορα στο πλοίο για την Πάτρα. Η εκδρομή είχε μεγάλες διαδρομές με λεωφορείο και ελάχιστα γεύματα οπότε οι προμήθειες ξηράς τροφής και κονσέρβας από την Πάτρα έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην διατροφή. Τα πρωϊνά που περιλαμβανόταν στο ξενοδοχείο του δίναμε και καταλάβαινε. Νέοι είμαστε, αντέχαμε και το ευχαριστιόμαστε.

Η τελευταία εκδρομή ως προπτυχιακός φοιτητής ήταν στο εσωτερικό στις αρχές Μαϊου 1974 με τους φοιτητές του πέμπτου έτους χωρίς τα καρφιά της χούντας αλλά και με συνοδούς καθηγητές που δεν φημίζονταν για καλές σχέσεις με την χούντα (Λέφας, Κοκκινάκης με την κ. Κοκκινάκη, Γαλανός, Μακιός και Ζούμπος αλλά και ο Στασινόπουλος που ήταν ειδικός επιστήμονας). Μαζί μας ήταν και δυό απόφοιτοι που εργαζόταν για διδακτορικό στο τμήμα. Απίθανη εκδρομή με εξαιρετικά τραπέζια φαγητού όλων μαζί και απίθανες συζητήσεις και αστεία. Ξεκινήσαμε από Πάτρα, ανεβήκαμε στην Λαμία και επισκεφτήκαμε τους δορυφορικούς σταθμούς στις Θερμοπύλες, συνεχίσαμε μέσω Λάρισας για την Θεσσαλονίκη όπου επισκεφτήκαμε την Πολυτεχνική Σχολή, μετά στην Κοζάνη για επίσκεψη των λιγνιτικών σταθμών παραγωγής, μέσω Μετσόβου καταλήξαμε στα Γιάννενα και μετά κατεβαίνοντας νομίζω ότι επισκεφτήκαμε και έναν υδροηλεκτρικό σταθμό, και επιστρέψαμε μέσω Βάλτου από όπου και η ομαδική φωτογραφία.

Στην πλατεία του Αγίου Μάρκου στην Βενετία το 1973, εγώ και άλλοι τρείς θεσσαλονικείς.