Αναρτήσεις

Περί βάσεων και εισακτέων...

Εικόνα
Θυμάμαι τα χρόνια τα δικά μου (1969) οι θέσεις μηχανολόγων και ηλεκτρολόγων μηχανικών ήταν 140 όλες κι όλες και τον καιρό εκείνο μπορεί η βιομηχανία στην Ελλάδα να ήταν περισσότερη από σήμερα όσο και να σας φαίνεται παράξενο γιατί τότε τα περισσότερα πράγματα γίνονταν εδώ και δεν εισάγονταν από το εξωτερικό όπως σήμερα. Όταν τελείωσα το 1975 ο αριθμός μητρώου μου στο ΤΕΕ ήταν 21049, δηλαδή τόσοι ήταν όλοι κι όλοι οι μηχανικοί από τότε που τους μετρούσαν στην αρχή του προηγούμενου αιώνα. Δεν γνωρίζω ποιος είναι ο τελευταίος αριθμός μητρώου που έχει αποδοθεί αλλά το ΤΕΕ λέει ότι υπάρχουν περισσότεροι από 108 χιλιάδες ενεργοί μηχανικοί από τους οποίους κάπου 40 χιλιάδες ανήκουν σε ειδικότητες παρεμφερείς αυτών που αντιστοιχούσαν στις 140 θέσεις εισακτέων της εποχής μου. Ελα όμως που υπάρχουν και οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί των ΤΕΙ, ΚΑΤΕΕ και ΚΑΤΕ των οποίων ο αριθμός μου είναι άγνωστος αλλά δεν θα είναι πολύ διαφορετικός των Διπλωματούχων. Ολων αυτών τώρα οι σχολές έγιναν σε μια νύχτα π

Η πανδημία επιστρέφει δριμύτερη

Εικόνα
Απότομα χειροτέρεψαν τα πράγματα και όχι μόνο στη χώρα μας. Η Ευρώπη αρχίζει σιγά σιγά μετά την Μ. Βρεττανία να φουντώνει. Μετά την Πορτογαλία ήρθε η σειρά της γειτονικής της Ισπανίας, ακολούθησε η χώρα μας και από κοντά φαίνεται να ακολουθεί η Ολλανδία. Πιο πριν η Ρωσία που συναγωνίζεται στους θανάτους την πολυπληθή Ινδονησία. Η Ινδία μετά την καταστροφή που έζησε άρχισε να μαζεύεται κάπως ενώ η Ταϋλάνδη, η Μαλαισία και η Τυνησία άρχισαν να φουντώνουν. Το Ισραήλ που πέταξε νωρίς νωρίς τις μάσκες έχοντας εμβολιάσει πρώτο το 60% περίπου του πληθυσμού του εμφανίζει σχετική έξαρση κρουσμάτων. Η Νότια Αμερική που έχει χειμώνα είναι πάλι στο μάτι του κυκλώνα. Εκείνο που φαίνεται παρήγορο είναι ότι όπου υπάρχει μεγάλο ποσοστό εμβολιασμένων οι θάνατοι και οι διασωληνώσεις δεν είναι πολλοί και περιορίζονται σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό σε ανεμβολίαστους και εμβολιασμένους με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα. Είναι μάλλον νωρίς για να γενικεύσουμε τον κανόνα αλλά φαίνεται ότι τα εμβόλια λειτουργούν

Μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα

Εικόνα
Πολλή συζήτηση γίνεται για τα προνόμια ή δικαιώματα των πλήρως εμβολιασμένων και τα κίνητρα (υπό μορφή χαρτζιλικιού), ιδιαίτερα στους νέους. Από την μια μεριά η κυβέρνηση βιάζεται να αυξήσει το ποσοστό των εμβολιασμένων βλέποντας το τέταρτο κύμα να καταφθάνει με βεβαιότητα όπως γίνεται ήδη στην Μεγάλη Βρεττανία και την Πορτογαλία στην Δυτική Ευρώπη και στην Ρωσία στην Ανατολική. Ταυτόχρονα καίγεται να αυξηθούν τα έσοδα του τουρισμού και δέχεται οποιονδήποτε θέλει να έρθει, ευτυχώς με τυπικά καθορισμένα μέσα ελέγχου ( PLF , PCR , Rapid Test , Ψηφιακό πιστοποιητικό Εμβολιασμού ή νόσησης) που δημιουργούν ατελείωτες ουρές στα χερσαία σημεία διέλευσης που είναι ούτως ή άλλως περιορισμένα. Το περσινό αποτέλεσμα του χειρισμού της τουριστικής ροής το είδαμε και το γνωρίσαμε για τα καλά τον χειμώνα και την άνοιξη. Φέτος η κατάσταση είναι αρκετά διαφορετική και όσον αφορά τους ντόπιους και όσον αφορά τους τουρίστες σε δύο επίπεδα. Οι εμβολιασμοί έχουν από την μια μεριά ανοσοποιήσει σημαντ

Η οικογένεια του προ-παππού μου Ιωάννη Παπανθίμου

Εικόνα
Ο πατέρας της γιαγιάς μου Μαρούδας γεννήθηκε το 1854 σύμφωνα με τον εκλογικό κατάλογο του 1915 και καταπώς φαίνεται θα πρέπει να ήταν γιός του παπα Ανθιμου για να προκύψει το συγκεκριμένο επώνυμο. Παντρεύτηκε την Ευδοκία Παπαδάκη, κι εδώ με παππάδες πρέπει να υπάρχει κάποια σχέση στο παρελθόν, κι αυτή από εξέχουσα οικογένεια του Καζαβητίου. Δεν γνωρίζω πως και πού μορφώθηκε για να γίνει δάσκαλος στο σχολείο του Μεγάλου Καζαβητίου, υπάρχουν κάποιες πληροφορίες ότι για κάποιο διάστημα πήγε σε κάποιο σχολείο στην Ξάνθη αλλά δεν πρέπει να είχε ανάλογο τίτλο σπουδών που θα μπορούσε επισήμως να του δώσει την θέση του δασκάλου. Μάλλον στον πιθανολογούμενο ιερέα πατέρα του θα πρέπει να αναζητηθεί η αιτία. Ετσι εμφανίζεται στα αρχεία σε ηλικία 38 χρονών ως δάσκαλος από το 1892 για μερικά χρόνια και στη συνέχεια ως βοηθός δάσκαλος λόγω έλλειψης πτυχίου μέχρι το 1901 οπότε και αναλαμβάνει ως σχολικός έφορος στην επιτροπή που διαχειρίζεται το σχολείο μέχρι την απελευθέρωση. Θα πρέπει να ήταν α